Стр 31 от учебна тетрадка остава за ДОМАШНО, плюс един работен лист, който им дадох.
При изписването на прилагателните имена често се допускат следните грешки.
- когато прилагателното е от м. р. ед. ч. и завършва на съгласна, тогава го проверяваме с удължаване на думата в ж.р., ср.р. или мн.ч. болнаВ/Ф- болнава, болнаво, болнави
- когато прилагателното има гласна в началото на думата и тя не е ударена дЪ/Аждовен проверяваме с друга дума, в която гласната е под ударение- дЪжд!
- когато се двоумим за А/Ъ в последната сричка на думата- малА/Ък, трябва да я удължим с ж.р.,ср.р. или мн.ч., малка, малко, малки. Ако изпадне гласната при удължаването, се пише Ъ в м.р., ако се запази гласната, се пише А: ласкАв- ласкАва, ласкАво, ласкАви
Четохме от читанката на стр.24 “Отмъщението на поточето” и разказахме историята по картини. Обсъдихме темата за замърсяването на природата. Прочетохме стихотворението “Мъдър” на стр.26. и разговаряхме за правилата вкъщи и в училище.
Реших да си направим книжни дневници, в които всеки да си нанася прочетените от него книги от януари '24. Нещо като предизвиктелство за 2024. По този начин се надявам не само да внесем някакъв ред и система на това какво сме прочели, но и да повишим броя на прочетените книги и мотивацията за четене! Следете затова вкъщи, какви книжки са взели и имат да четат, и следователно трябва да върнат децата.
Поздрав,
Наталия
Коментари
Публикуване на коментар